سرخط خبرها
خانه / مقالات / نمایندگی EMC

نمایندگی EMC

نمایندگی EMC در ایران

در ۳ فصل اول سال ۲۰۱۴، غول استورج، EMC، شاهد عدم رشد درآمد خود نسبت به سال گذشته که برابر ۵/۷ میلیارد دلار بوده است، بود. این در حالی است که بازار استورج در این بازه زمانی ۴ درصد رشد را تجربه کرده بود. به طور کلی EMC رشد ۵% ای معادل ۴/۱۷ میلیارد دلار حاصل از کسب و کارهای فرعی خود، شامل VMware، Pivotal و RSA بدست آورده بود. درحالی که درخواست جهانی برای استورج تا نیمه سال قابل توجه نبود، وضعیت در ربع سوم تغییر کرد. در این مقاله به بررسی عملکرد EMC  در مقابل رقبایی چون HP، IBM، Hitachi و NetApp می پردازیم. قیمت حدودی ارزش سهام EMC در بازار فعلی معادل ۳۰ دلار است . سهام این شرکت از زمان اعلام درآمدهای شرکت در ربع سوم سال ۱۰% افزایش پیدا کرد.
.
بازار استورج خارجی و حضور EMC
خرید کلی محصولات استورج در سال های اخیر کاهش داشته است اینطور که کارخانه ها مجموعاً در سال ۲۰۱۰ ۱۸% ، در سال ۲۰۱۱ ۹/۱۰ % ، ۸/۴ % در سال ۲۰۱۲ و در سال ۲۰۱۳ ۴/۰ % کاهش رشد داشته اند. روند کاهش در ۳ ربع اول سال ۲۰۱۴ نسبت به سال گذشته ۲% دیگر هم کاهش نشان داد و درآمد کل صنعت را به ۳/۱۷ میلیارد دلار رساند. این روند در ربع سوم با تغییر در تقاضا برای استورج ها تغییر پیدا کرد. در زیر به چگونگی عملکرد بازیکنان این صنعت می پردازیم.

NetApp
NetApp یکی از معدود تولیدکنندگان سیستم ها استورج است که در طول ۳ فصل میزان سهم بازار خود را که ۷/۱۳ % بود را حفظ نمود. این شرکت کاهش ۲۵ درصدی در درآمد های OEM  خود را تجربه کرد که به علت فسخ توافق این شرکت با شرکت IBM در اوائل سال بود. با وجود این کاهش، محصولا برند NetApp 2% افزایش درآمد برای این شرکت به ارمغان آوردند. به علاوه این شرکت در پایان این دوره محصولات جدید خود شامل FlashRay، سیستم عامل ONTAP 8.3 ، نرم افزار Cloud ONTAP و محصولات جدیدی حاصل از خرید SteelStore را معرفی نمود. در حال حاضر پیش بینی ما از سهم بازار این شرکت برابر ۱۵% است.
Hitachi Data Systems
به گزارش IDC از فروش سیستم های استورج، سهم بازار هیتاچی در طول سه فصل اول سال ۲۰۱۴ از ۱/۸ درصد به ۵/۷ درصد کاهش یافت. با این حال ارقام واقعی از این کاهش توسط شرکت منتشر نشده است. پلت فرم Content  از هیتاچی با استفاده از یک سیستم استورج توزیع شده که در آن مشتری ها و تامین کنندگان شبکه ابری می توانند داده های غیر ساختار یافته را ذخیره و بازگردانی کنند، یک پلت فرم استورج یکتا ایجاد می کند. با این که این قابلیت توسط برند های دیگر نیز ارائه می شود، هیتاچی در این زمینه پیشرو می باشد.

IBM
این شرکت با کاهش درآمد در فروش سیستم های استورج  سال سختی را پشت سر گذاشت. درآمدهای شرکت در ۳ فصل اول ۲۰۱۴، ۱۲ درصد کاهش یافت. در نتیجه سهم بازار این شرکت از ۶/۱۱ درصد در سال قبل به ۴/۱۰ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش یافت. به علاوه درآمد حاصل از فروش سیستمهای استورج این شرکت نیز۱۰% کاهش داشت که آن را به ۶/۲ میلیارد دلار رساند. علت ضعف سیستم های استورج standalone این شرکت به دلیل فسخ توافق مابین این شرکت و شرکت NetApp در ماه می ۲۰۱۴ بوده است.

HP
HP تنها شرکتی است که در بازار استورج خارجی افزایش سهم بازاد داشته است. سهم بازار این شرکت از ۳/۹ درصد به ۶/۹ درصد رسیده و درآمد آن نیز با ۱% افزایش به ۶/۱ میلیارد دلار رسید. به صورت مشابه درآمدهای این شرکت از فروش دیسک استورج ها نیز با ۱% افزایش به ۷/۳ میلیارد دلار رسید. درآمد های این شرکت تقریباً نسبت به سال گذشته ثابت ماند که این به دلیل تقاضای بیشتر در بازار سطح متوسط بود. با این حال این شرکت با توجه به کاهش تقاضا برای شرکت های ارائه دهنده استورج دیگر سهم بیشتری را بدست آورد.
EMC
EMC درسال های گذشته در بازار استورج های خارجی با افزایش سهم بازار از ۲۳% در سال ۲۰۰۳ به بیش از ۳۱% در پایان سال ۲۰۱۳،  به صورت واضحی رهبر بازار بوده است. با این حال EMC در دو فصل اول ۲۰۱۴ سهم بازار خود را از دست داد. این اولین بار از سال ۲۰۰۸ بود که این شرکت بر اساس سال قبل خود سهم بازار را از دست میداد. در فصل دوم این سهم به ۱/۳۰ % رسید. بزرگترین نگرانی این شرکت بیشتر بودن کاهش درآمدهای آن (۵%) نسبت به کاهش درآمد های صنعت (۱-۲ درصد) بود. با این حال فروش در سومین فصل افزایش یافت تا به رشد سالانه ۷% برسد.
محصولات جدید EMC مانند استورج های تمام فلش XtremIO، ViPR پلت فرم های تعریف شده با نرم افزا، Isilon  و ScaleIO سهم بسیار زیادی در افزایش فروش این شرکت در فصول گذشته داشته اند. این محصولات باعث رشد ۵۲% زیر گروه محصولات جدید این شرکت شدند که خود شرکت این رشد را مدیون پاسخ مشتریان میداند. در فصل سوم با افزایش ۴۷% فروش محصولات جدید در مجموع شرکت به رشد ۶۰% ای فروش کلیه محصولات خود رسید. این شرکت توقع دارد با افزایش فروش استورج های پایه  نرم افزار، تجزیه و تحلیل big data، استورج های cloud، و استورج های فلش، در فضل های آتی رشد قابل ملاحظه ای را داشته باشد. در ادامه، پیش بینی میشود سهم بازار این شرکت در سال جاری کاهش یافته و تا پایان سال در حدود ۳۰% باقی بماند.